Sunday, November 18, 2012

Si anak kecil

Posted by Ciknoqa Yusof at 1:56 AM
Salam...
Sekarang jam dah menunjukkan pukul 1.22 pagi..mata tak boleh lelap lagi..puas aku fikir apa benda yang aku boleh buat waktu macam nie..tiba2 rasa lapar..terus pergi dapur goreng nugget..makan kat dapur sorang2..sambil2 tu terkenang kan anak aku yang dimakan tikus..anak?hehhehe..

Yer si kura-kura kecil yang menjadi spesimen aku waktu microteaching subjek sains..aku beli semata-mata nak buat microteaching tau..tapi berbaloi akhirnya apabila mendapat pujian lecturer aku..microteaching yang menarik..haa dah alang2 aku rajin malam ni..meh aku cite bagaimana aku pergi tangkap ulat gonggok sekitar maktab semata-mata untuk jadikan spesimen aku..nasib aku bukan jenis orang yang geli..hasilnya beberapa ulat gonggok masuk dalam bekas yang aku beli..ambil pakai tangan beralaskan daun je yer..malam plak tangkap lipas kat dalam umah..semua tu bahan spesimen aku hehehe kelakar pun ada bila aku buat semua tu..yerla bayangkan tangkap hidup2 kan..tajuk yang aku ambil bagaimana haiwan melindungi diri daripada bahaya..so aku kena la bawa binatang yang real..silibus untuk subjek sains..ini minor yang aku ambil dekat maktab..dah wajib macam tu major english..minor sains..tingin jugak aku nak amik minor muzik..best je tgk kwn2 yg minor muzik..dapat tiup recoder..blajar nyanyi..

Ok bebalik cite pasal si kura-kura..sebelum nie aku bela kat umah sewa..tapi nie dh cuti dua bulan aku bawa la balik umah..entah cmne aku terlupa letakkan di luar..selalu malam aku bwk masuk..tapi semalam terlupa..bangun pagi tadi nak pegi tgk..sekali tinggal bekas je..nak kata kura2 tu naik atas x logik plak sebab selama aku bela xde plak dia merangkak naik ats..bukti yang aku rasa tikus yang makan sebab ade sisa2 makanan kt luar yg tikus bwk..eeeee kalau aku dapat memang nahas ko tikus!!ini datuk punya tikus..besar nak mamposss...makin bermaharaja lela kt blakang umah aku..aritu aku dh beli kan racun..tak menjadi jugak..sekor ni je sbb jiran aku ckp kdg2 si tikus ni melancong ke umah dia jugak..dan penah suatu aritu aku hampir menjerit sebab datuk tikus tu lari depan aku..agaknya terkejut kot time aku buka lampu kat blakang umah..

So sekarang aku dah takde teman la nak menjenguk..kalau tak sepanjang cuti nie rajin juga aku membelek badan si kecil kura-kura tu..kagum dengan corak kat badannye..bagi dia makan dan angkat bagi si kecil tu naik perahu kecil hahhahaaa...takpe lah takde rezeki aku nak bela dia sampai besar..tapi bak kata housemate aku kena bersabar..sebab nak tunggu dia besar ambil masa yang lama..silap2 haribulan aku kawen anak aku besar..kura-kura ni tak membesar lagi hahhahaha..

Takpela..cari hobi baru pulak..ke ade sapa2 nak bagi aku hadiah binatang lain??angkat tangan hehehhe...

Gambar hiasan..tapi sebijik macam si kecil aku :(

cute sugar glider Sugar Glider Haiwan Lincah Dan Aktif

sugar glider..ini antara yang aku rajin google nak tahu serba sedikit pasal penjagaannye..comel kan??

kalau lah mak aku bagi bela yang ini hahhaha..

0 comments:

 

CiknoQa Yusof Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei