Saturday, June 18, 2011

Anda mau kelihatan kawaii??

Posted by Ciknoqa Yusof at 12:14 AM
Salam..
Wahh..bila dah mula ciwi..maka rajin lah aku menghapdet entry baru hihihi..owh ya my besfren Puan Ninie yang jauh di UK sana tanya ciwi tu apa maksud?So aku dah bagi jawapan kat dia hahahhaa..ciwi tu macam aku la..bila dah stat blogging ni..maka ada saja nak aku post kan ;)
Ok kalau tengok pada tajuk entry tu ada word kawaii..it mean Comel dalam bahasa japang..ahaaaa bukan perasan comel..tapi aku nak share produk dari Korea yang aku rasa kenapa muka orang Korea ni comel-comel belaka..Aku pon dapat produk nie dari kawan aku masa dia pergi Korea..dia kata produk nie famous kat Korea..dan yang penting artis-artis Korea guna produk ini..pastu aku pon apa lagi terus google..yaaaa yang pasti pelakon Korea yang comel sangat si heroin autumn in my heart tu adalah salah seorang duta produk ini..then aku kan suka layan sinetron indon kat astro..baru aku perasan yang produk Etude ni selalu sponsor make up untuk artis-artis Indonesia..patut la artis Indonesia n Korea lebih kurang je make up nye..lowh tak mention lagi rupenye produk ape...so tengok kat bawah nie..

Taraaaaaaaaaaaaaaa
ETUDE HOUSE

 Ini first paper bag yang aku dapat masa mula-mula kenal produk Etude House
Pakai BB Cream ini tiba-tiba i rasa muka jadi macam orang Korea jugak hahahhaha poyosss
 Antara koleksi Etude House
 Masa first i pakai nie gi sekolah..ada cikgu-cikgu yang tegur..cantik la lipstik..brand apa tu..aah..serius korang akan rasa nampak sweet je sebab warna dia soft pink..
lagi sekali i like ;)
Pakai bedak ini pun best.sebab wangi je rasa kat muka aku..
hihihi dasat tak boleh bau muka diri sendiri

Ini amoi kat Etude House tu bagi sebab aku dah berjaya menghabiskan duit di situ..sampai kawan aku kata..emm takmo kuar lagi ke dari umah pink ni??hahahahha sebab aku jugak telah berjaya mempengaruhi dia beli produk Etude macam aku jugak..sory ya Cik Husna
Maybe ada antara korang yang akan terdetik..hok aloh..ingat kan brand MAC, Estee Lauder, Bobbi Brown, Clinique, Lancome, Shiseido apa lagi entah aku tak tahu sangat. Sebab aku tak mampu nak beli brand mahal-mahal nie.. tapi bagi aku brand Etude House ni sesuai dengan kulit aku..bagi aku yang tak berduit ini, aku rasa mahal la jugak coz lipstick Etude ni pun paling murah RM35. Aku beli Maybelline pun murah lagi..tapi sebab nampak sweet je pink nye aku pun berjinak-jinak la dengan produk Etude House nie..Malas la nak cite pasal harga..lupa diri punya pasal masuk dalam umah pink tu abis duit aku hampir RM300..tapi xpelah..aku rasa mahu setahun bertahan make up tu..sekali sekala je shopping..korang survey la kat butik Etude..dah banyak cawangan aku tengok kat Malaysia nie..So selamat mencuba hihihi..waahhh cam duta produk Etude House la pulak dok promote bagai ;)

5 comments:

Mrs.NZ on June 18, 2011 at 3:54 AM said...

ni kira testimonial la ni eh?ni nak best kena taruk pic sebelum & selepas guna Etude. ;)

haha..frankly speaking,i fell in luv with the 'gincu' too.seriously jatuh centa.Ingat tak aku pun perabih duit kat Alamanda masa tu?hoh,dasat pengaruh ciknoqa ni. ;)

thanks for introducing Etude to me.Ciwi habih mula2 pakai etude tu (eh betoi ka ayat aku? Worth to buy tp haipp..jgn boros sgt naa.. :)

Unknown on June 18, 2011 at 7:35 AM said...

fiza pengguna tetap simplysiti..harus update koleksi kalo mcm ni.. ss pon ada lipstick soft pink..kegemaran tokti tau..ekekeke

Ciknoqa Yusof on June 18, 2011 at 6:15 PM said...

Achik,
hahahaha aah lupa lak nak taip yang aku juga telah berjaya mempengaruhi hang.Terbang duit kamu yer kat Alamanda tu hihihi..perabis sekali je aku..mau tahun depan lak beli barang make up ;)

Fieza,
kak nora dh tgk entry fiza aritu pasal g pelancaran simplysiti..wahh pengguna tetap tu hehehe..pasni nak tgk jgkla lipstik ss..suka la yg pink2 nie :)

Cik Ila on June 20, 2011 at 11:44 PM said...

ehehe... tgk bb cream tu tingat satu incident ngan kawan..

dia beriya citer pasal bb cream.. so.. dgn terujanya menyebuk...duk tanya.... iphone cream ada tak?
tehehe.. bodo kan?
ingat kot bb cream tu cream nk ilangkan calar kat tpon blackberry....
ghopenyer .. cream muka....
jaoh panggang dari oven...
lesson learn: jgn menyebuk jika tatau ujung pangkal citer.
;p

Ciknoqa Yusof on June 21, 2011 at 10:47 PM said...

OM,
hehhehe yeke..xpa boleh dimaafkan..dah short form pon BB Cream kan..misti la ingat cream utk tepon blackberry ke..tambah skg ni mcm2 nama kuar.ceq dlu pon xtau jugak..lama2 dok dgr org ckp baru la tau natang BB cream tu hehehe..

 

CiknoQa Yusof Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei