Thursday, May 31, 2012

Dunia Baru

Posted by Ciknoqa Yusof at 1:44 AM
Salam..
Sekarang masuk musim cuti sekolah..dulu jadi guru tengok anak murid menghitung hari nak cuti sekolah..sekarang aku jadi anak murid aku pun menghitung hari nak tunggu cuti sekolah...

Dah ada masa nie bolehlah kembali mengomel dalam blog ini..rindu sangat agaknya nak mengarang macam dulu-dulu.banyak sangat agaknya entri kalau aku nak update..tapi kita cite yang penting dulu okeh..

Nak tau cite aku sebagai pelajar??
wah buget macam ramai yang follow blog sendiri yer..tapi xpe ni pun macam diari harian aku la..cuma xleh nak update tiap ari..

Bulan Jun 2012 ni genap la enam bulan aku bergelar guru pelatih..dulu tertunggu2 yer bila kerajaan nak umumkan tentang kursus gstt tu..so sekarang alhamdulillah penantian aku selama 4 tahun mengajar tu berbuah hasil.kini aku sedang mengikuti kursus perguruan di IPG.

Best tak study kat maktab??hehehe bagi aku ini lah institusi yang betul-betul latih kita nak jadi seorang guru..maybe sebab tempoh aku setahun setengah je kan so jadual aku sangatlah padat.kelas start pukul 8-1 then sambung petang plak..tiap rabu wajib untuk berkawad..haaa apa lagi kalau bukan kadet remaja sekolah..bila dh masuk maktab ini muka memamg tak terurus la..ramai yang tegur aku makin gelap..hahhahaha haruslah dah nama pun berkawad..dari dekat universiti lagi aku memang tak suka kawad2 nie.dulu kat universiti wajib ko k untuk dua semester..sekarang pun sama jugak dua semester..cuma bezanya kursus aku ini lain dari KPLI sebelum ini..

Beza dari segi apa ehh??ok kalau dulu KPLI calon tak boleh mengandung tapi untuk gstt ini ambilan khas so dibenarkan pregnant...kawan2 aku sangat gembira bila baca tentang berita ini.Kursus gstt ini hanya memberi peluang pada guru gstt yang penah berkhidmat selama 2 tahun ke atas..KPLI sebelum ini semua orang boleh mohon even xde pengalaman mengajar..demi memantapkan lagi kemahiran sebagai seorang guru, kerajaan menambah tempoh setahun setengah untuk kursus gstt kalau dulu kpli tempoh kursus setahun..Tingat lagi kata2 daripada pegawai kpm yang buat semakan untuk kursus gstt ini.Ini lah hadiah daripada kerajaan untuk gstt...
TERIMA KASIH DARIPADA KAMI WARGA GSTT..

Nak jadi cikgu bukan senang tau..korang dah masuk belajar dan mengajar baru tau macam mana..kita keja menghadap manusia tak sama dengan keja menghadap komputer..aku dah rasa dua-dua situasi tu..sangat berbeza..
oklah layan je gambar-gambar aku kat bawah ini..even letih sangat tapi ini lah kenangan nanti bila tingat semula :)
bersama abang sutun..itu dulu..sekarang dia sama mcm aku bakal guru jugak hehehhe...

Kadet Remaja Sekolah..ini coursemate aku jugak...

kaito,aku,wany,kak awi n alvis...

Antara aktiviti KRS yang kami buat pada setiap hari rabu selain kawad..
Muka orang happy sebab time ni kena kawad masuk barisan je pastu terus buat aktiviti memasak hehhehehe...
Inilah hasil nya hehehhee...
Ok sampai sini dulu..nanti aku cite pasal kelas aku pulak ok tata :)

4 comments:

Mrs.NZ on June 3, 2012 at 12:16 AM said...

wahhh..dah hapdet.bagus2..takle gelap pon muka hang.cerah fair n lovely ja aku nengok..weh sutun tu yg betul2 pelakon cite drama sutun tu ke?

akhir kata 'majulah KRS untuk negara'

Ciknoqa Yusof on June 6, 2012 at 2:34 AM said...

tapi ramai tegur gelap..tu maybe flash camera je yg lebih tu nampak cerah ;)aah tu sutun yg real la..dia pun dpt kursus cam aku jgk.dalam cite je 'sutun' nye..luar nye tegas weh..suara dia aku pon takut dengar..mmg suara lelaki abis hehe

Anonymous said...

Depan dengan manusia senang sebab boleh berkata2, cuba berdepan dengan haiwan mana boleh ia berkata2, utk beritahu segala perkara

Ciknoqa Yusof on November 9, 2012 at 5:36 PM said...

Anonymous,

haiwan jugak ckup fizikal utk menunjukkan reaksi..bela kucing time lapar, berbunyi2 menunjukkan reaksi lapar..so tuan dia dh faham..bercakap mcm manusia tentulah xboleh..tu beza manusia n haiwan ;)

 

CiknoQa Yusof Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei