Saturday, August 27, 2011

Iftar with sensei-sensei

Posted by Ciknoqa Yusof at 5:44 AM
Salam
Selamat Berpuasa dan Selamat Hari Raya buat kawan-kawan semua..tu dia senang cite ucapan 2+1 hehhee...

Rasa belum terlewat kot untuk aku ucap pada kawan-kawan..bukan apa..aku tak sempat nak hadap laptop lama2.hampir sebulan lebih aku tinggal kan blog aku nih tanpa sebarang berita..cewah buget macam ada orang baca sangat blog ini hihihihi...bukan aku malas..tapi disebabkan dalam bulan puasa nie aku rasa macam bz sangat kt sekolah..byk benda kena buat..so bila ada masa online pon aku juz on muka buku kejap pastu offline pastu zzzzz...letih weh mengajar nie..

ok takmau bukak cita pasal letih ngajar..satgi aku buka cite lain..so arini aku dh stat cuti sekolah selama 9 hari..so leh raya sakan..setelah selesai semua tugasan2 sekolah yg kena buat before cuti sekolah..tambah2 guru tingkatan tanggungjawab n keja banyak ckit...hari khamis last day sekolah..aku dan kekawan sensei2 sekalian berbuka puasa bersama..nie sempena last day sekolah sebab 9 hari xdapat jupa kawan-kawan.masing2 balik kampung dan sebab satu lagi kami sebagai akak-akak sulung nak raikan hari untuk adik nur baya..atau aku panggil dia baya..bukan hari jadi dia..tapi hari terakhir dia praktikal kat sekolah tu..sedis jugak sebab rasa skejap je 5 bulan dia kat sekolah then dh nak pisah..pasni kalau dh posting dapat negeri lain2 misti dh susah nak jumpa..

 ini sensei-sensei yang close kat sekolah husna,linda.ciknoqa,ilah
 tunggu waktu berbuka..posing dulu okeh...wajah gembira si baju kuning xsabar nk makan tom yam merah yg pekat lagi umppp...memang terbaeek lah tomyam kat kedai nie..
 sensei-sensei yg masih muda..ahaaaaa muda ke si baju kuning tu
 Antara menu-menu yg kami order..
ada sup cendawan butang yang best kat cnie
 time rehat 20 minit ni le time kami leh bercakap..pastu dh bunyi loceng masing-masing dah xdapat sembang..semua jadi cam org jepun ;)
 bilik ert yg terpaksa tukar jd bilik guru..yang best nya dalam bilik nie semua guru-guru muda yang posting dari tahun lepas..so best ckit dan meriah.guru-guru senior bilik lain coz tempat dah full..nak share tempat duduk susah.coz keje sensei tak sama dengan keja ofis.buku untuk sehari saja dah berapa banyak nak semak.kalau kata ngajar lebih dari 5 kelas..cuba korang darab kan dengan 40 org murid dalam satu kelas..lepas nie ada bilik guru yg lebih selesa..
arap2 ada aircond macam bilik guru 1,2, dan 3..
wahhh sekolah nie paling byk bilik guru sebab guru yg terlalu ramai...
 taraaaaaaaaa ini la nurbaya a.k.a baya..
student praktikal dari UPSI..
 ini plak Ching...sama-sama praktikal dari UPSI..dia pon last day jugak arinie..semua pakat nak amik gambar..yerla pasni dh susah nk jumpa..
kami guru malaysia...
Bukan semua orang boleh jadi pendidik..sebab kerjaya ini memerlukan tahap kesabaran yang sangat tinggi..yg mana ada sikap panas baran tu fikir-fikir kan lah..bukan apa bila dh masuk tahun ke empat mengajar nie..aku rasa tanggungjawab guru semakin besar..bukan masuk kelas mengajar saja..tapi kita masih ada komitmen yang lain..buat guru-guru di Malaysia dan bakal-bakal guru mendidik lah dengan ikhlas..besar pahala dari Allah :)

4 comments:

Mrs.NZ on August 28, 2011 at 12:14 AM said...

weh,hang dah kurus gilaaa! cepat tambahkan lemak raya ni ok?aku tgk tangan hang dah macam tangan aku masa form 5.kekeke...

sedap sungguh tomyam pekat dgn kailan ikan masin,sup cendawan,ikan siakap,sambal belacan..perghh..ok,sila jgn mengidam skrg. :p

Ciknoqa Yusof on August 28, 2011 at 7:16 AM said...

weh hang pon pasan kan..bukan hg ja tegur aku kurus..penyelia petang aku kt sekolah pon tanya napa aku kurus sangat pas kena demam panas aritu..huhuhuh...mmg nk bg gemuks ckit pasni..time bukak posa tu aku hemtam tambah 2x..org len mkn sekali ja hahahhaa...

Anonymous said...

huhu...sedih lak tgk kak2 yg bek ati.lama kan xjmpa.t set date kita mkn2 lg ek.

Ciknoqa Yusof on October 18, 2011 at 12:22 AM said...

even just anonymous..but know its from baya hihihi..miss u dear..meh le visit kakak2 awk nie kat skool..

 

CiknoQa Yusof Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei